Etusivu> Ajankohtaista > Suomen kirjastoseuran hallitus tarvitsee sinua!

Suomen kirjastoseuran hallitus tarvitsee sinua!

Seuran hallitukseen valitaan vuosikokouksessa puheenjohtaja, 4 varsinaista jäsentä ja 3 varajäsentä.

Suomen kirjastoseura on avoin ja sitoutumaton järjestö, valtakunnallinen ja kansainvälinen toimija, joka edistää kirjastojen asemaa ja näkyvyyttä yhteiskunnassa. Kirjastoseuran tärkeimmät arvot ovat rohkeus ja positiivisuus. Seuran hallituksen toiminta pohjautuu seuran strategiaan, jonka mukaisesti hallitus tukee ja kehittää kirjastoja eri puolilla maata yleisiä kirjastoja koskevan lain hengessä. Hallituksen tehtävänä on myös kuunnella kirjastoalan toimijoita ja kirjastoja ympäröiviä yhteisöjä sekä pitää yllä vuorovaikutteisia suhteita päättäjiin.

Seuran hallitukseen kaivataan sinua, joka olet kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, tuot ajatuksesi julki ja olet yhteispelaaja. Me Kirjastoseurassa arvostamme sitä, että koet yleisen kirjaston tärkeäksi riippumatta taustastasi tai työkokemuksestasi ja haluat toimia seuran hallituksessa. Haluat verkostoitua monimuotoisessa yhteiskunnassa ja olla luomassa uutta, innostavaa toimintaa kirjastojen ja kirjastonkäyttäjien hyväksi. Haluat tukea Kirjastoseuran työtä yleisten kirjastojen edunajajana. Innostut ja saat muut innostumaan Kirjastoseuran toiminnasta.

Kirjastoseuran vuosikokouksessa to 30.9.2021 Turussa valitaan Kirjastoseuran puheenjohtaja kaudelle 2022–23, neljä (4) hallituksen varsinaista jäsentä kaudelle 2022–23 ja kolme (3) hallituksen varajäsentä vuodelle 2022. Ehdolle voit asettua 19.8.2021 asti.

Lähetä ehdokastiedot (ehdokkaan nimi, mitä teet, mistä olet ja kuva, ehdokkaan on oltava Kirjastoseuran jäsen) 19.8.2021 mennessä vaalivaliokunnalle Kirjastoseuraan osoitteeseen .

Ehdokkaan tulee myös vastata näihin kysymyksiin:

1. Kuka olet? Esittele itsesi 50 sanalla.
  2. Minkälaisen haasteen haluaisit heittää kirjastojen henkilökunnalle?
  3. Minkä innovaation tai oivalluksen kirjastoalan ulkopuolelta haluaisit juurruttaa kirjastoon?

Kirjastoseuran vuoden 2021 hallitus löytyy täältä.

Kirjastoseuran jäsen, olethan päivittänyt jäsentietosi, jos ne ovat muuttuneet. Kirjastoseuran henkilövaalitjärjestetään sähköisesti. Sähköisessä äänestyksessä tunnistautumiseen tarvitaan toimiva sähköpostiosoitteesi ja ajantasalla olevat muut yhteystiedot. Voit päivittää jäsentietosi tällä lomakkeella: Jäsentietojen päivitys