Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastoalan maksuton webinaarisarja pyörähtää käyntiin

Kirjastoalan maksuton webinaarisarja pyörähtää käyntiin

Kirjastoseura järjestää yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa kolmen jakson mittaisen webinaarisarjan kevään 2021 aikana. Webinaarit ovat kaikille avoimia ja maksuttomia tapahtumia. Niiden tarkoituksena on nostaa ajankohtaisia tai muuten hyödyllisiä teemoja esille ja tarjota näin inspiraatiota sekä työvälineitä kirjastoalan ammattilaisille.

Ensimmäinen webinaari lähetetään 10.2. klo 13-15 ja sen aiheena on Kuntavaikuttaminen ja kirjastot. Puhujina toimivat Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki ja Espoon kirjastopalveluidenjohtaja Jaana Tyrni. Lisäksi kuulemme Demos Helsingin konsultin Maria Malhon puheenvuoron kirjastojen merkittävyydestä kunnissa ja yhteiskunnassa. Webinaarin avaa Kirjastoseuran toiminnanjohtaja Rauha Maarno, joka esittelee kevään kuntavaalikampanjan.

WEBINAARIOHJELMA

13:00 Kirjastoseura esittelee kuntavaalikampanjansa / Toiminnanjohtaja Rauha Maarno

Klo 13:20 Kuinka tuoda viestejä päättäjille / Apulaispormestari Anni Sinnemäki

Klo 13:55 Kirjasto – yhteiskunnan tuulikaappi / Espoon kirjastopalveluiden johtaja Jaana Tyrni

Klo 14:30 Kirjastojen arvo kunnissa ja yhteiskunnassa / Demos Helsinki, konsultti Maria Malho

Webinaari on nähtävissä Kirjastokaistan sivuilla. Tervetuloa!

Seuraavat webinaarit järjestetään 14.4.2021 ja 9.6.2021 klo 13-15. Ohjelmasisällöistä tiedotetaan lähempänä tapahtumia, mutta ajankohdat on hyvä laittaa jo kalenteriin.