Etusivu> Ajankohtaista > Vuoden kirjastokunta -kisassa Sallan kunta voitti yleisön suosikki -palkinnon

Vuoden kirjastokunta -kisassa Sallan kunta voitti yleisön suosikki -palkinnon

Pienen kirjaston symppaajat äänestivät Sallaa, arveltiin kirjastossa.

Vuoden kirjastokunta -kilpailun yleisöäänestyksen voittaja on selvillä. Voiton vei Sallan kunta!

Salla on alle neljän tuhannen asukkaan kunta Itä-Lapissa. Soitetaanpa kirjastoon Salla Pulkkaselle.

“Eikä! ihan mahtavaa”, Pulkkanen kommentoi.

“Voitto ei ollut yllätys, sillä meillä on ollut täällä tosi iso tuki myös yli kuntarajojen. Kaikki, jotka symppaavat pientä kirjastoa, ovat äänestäneet.”

Mitä Sallassa on tehty oikein, jotta kirjasto on voittanut sympatiat puolelleen?

“Täällä kaikki viihtyy. Tärkeää on, että Sallassa puhalletaan yhteen hiileen. Pienessä kunnassa ei tapahdu hirveesti asioita, mutta sitten kun tapahtuu, niin ollaan valmiit tekemään yhdessä töitä.

Yleisöäänestyksessä annettiin kaikkiaan noin 3000 ääntä.

Sallan kirjasto saa palkinnoksi Kirjastopalvelun kirjavaunun ja Suomen kirjastoseuran tukeman henkilökunnan virkistysrahan.

Lisäksi Helsingin kirjamessuilla palkittiin Vuoden kirjastokunta. Voittajan valitsi Jarno “Jarppi” Leppälä. Palkinnon saaja päivitetään tälle sivulle.

Kisan toteutti Kuntaliitto yhteistyössä Suomen kirjastoseuran, Jyty ry:n ja Lukukeskuksen kanssa. Kilpailu on tunnustus Suomen yleisille kirjastoille ja se myönnettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa.