Etusivu> Ajankohtaista > Tukea, sparrausta ja uusia näkökulmia urallesi? – Hae mukaan Suomen kirjastoseuran mentorointiohjelmaan

Avaamme Suomen ensimmäisen kirjastoalan mentorointiohjelman, hae mukaan!

Haemme lokakuussa käynnistyvään ohjelmaan sekä mentoreita että aktoreita.

Haluatko kehittyä ja laajentaa osaamistasi työssäsi? Oletko tullut äskettäin kirjastoalalle tai siirtymässä uusiin tehtäviin? Kaipaatko tukea omien päämääriesi selkeyttämiseen? Mentorointiohjelma auttaa sinua tunnistamaan ja kehittämään omaa osaamistasi. Ohjelma on maksuton ja aktoreiksi voivat hakea Suomen kirjastoseuran jäsenet.

Nyt avattavan mentorointiohjelman teema on kansainvälisyys. Haemme nyt sopivaa aloitusjoukkoa mentoreita ja aktoreita. Ensimmäiseen ohjelmaan etsimme erityisesti kansainvälisestä toiminnasta, kumppanuuksien rakentamisesta ja verkottumisesta kiinnostuneita hakijoita.

Mentori-aktoriparin keskustelut voivat tarpeen mukaan koskea myös muita, heidän itsensä määrittelemiä alueita. Toivomme ohjelmaan hakevilta mentoreilta kokemuksia kansainvälisestä yhteistyöstä kirjastoalalla sekä halua jakaa eteenpäin omaa osaamista. Aktoreilta odotamme kiinnostusta kansainväliseen työhön sekä aitoa halua kehittyä alan ammattilaisena myös kansainvälisillä areenoilla. Mentorointiohjelma on pilottijakso, jonka jälkeen tarjoamme mahdollisesti eri teemoilla uusia ohjelmia.

Mentorointiohjelman aloitus- ja lopetustilaisuuden vetää Torfinn Slåen.  Norjalaissyntyinen fil.lis. Torfinn Slåen on vuodesta 1985 valmentanut monipuolisesti eri aloilla ja organisaation kaikilla tasoilla Suomessa ja ulkomailla. Slåen on taitava, tavoitteellinen ja jämäkkä valmentaja ja fasilitaattori, joka innostaa mentori-aktori -parit hyvään vuorovaikutukseen. Lue lisää Torfinn Slåenista: http://www.torfinnslaen.com/

Lisätietoa ohjelmasta ja hakulomakkeet: suomenkirjastoseura.fi/mita-kirjastoseura-tekee/mentorointi/

Heräsikö kiinnostuksesi? Kysy rohkeasti lisää Kirjastoseurasta, toiminnanjohtaja Rauha Maarnolta (, puh. 0447481801).