Etusivu> Ajankohtaista > Sosiaalinen media ja kirjastot -webinaari 14.4. klo 13

Sosiaalinen media ja kirjastot -webinaari 14.4. klo 13

Suomen kirjastoseura järjestää yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa kolmen jakson mittaisen webinaarisarjan kevään 2021 aikana. Webinaarit ovat maksuttomia tapahtumia ja nähtävissä Kirjastokaistan sivustolla. Niiden tarkoituksena on nostaa ajankohtaisia tai muuten hyödyllisiä teemoja esille ja tarjota näin inspiraatiota sekä työvälineitä kirjastoalan ammattilaisille.

Kevään toinen webinaari järjestetään keskiviikkona 14.4. klo 13-15 ja sen teemana on Sosiaalinen media ja kirjastot.

Monikanavainen sosiaalinen media tarjoaa matalan kynnyksen tavoittaa asiakkaita, viestiä tärkeistä asioista, tarjota kirjavinkkejä, tiedottaa palveluista ja olla ylipäätään läsnä ihmisten elämässä nyt, kun kirjastoissa ei voi toistaiseksi viettää aikaa. Kuinka sometyöskentelyä voi toteuttaa monipuolisesti ja tehokkaasti? Mitkä ovat parhaimmat vinkit kirjastojen näkökulmasta somessa toimimiseen ja kuinka somessa voi tavoittaa nuoria? Muun muassa näihin kysymyksiin tarjoamme pohdintoja ja vastauksia.

OHJELMA

Klo 13.00 Sosiaalisen median viestinnän suunnittelu ja tavoitteellisuus / Pauliina Mäkelä, Viestintä-Piritta

Klo 13.50 Kuinka tavoittaa nuoria somessa? / Minttu Luomala & Katja Pietilä, Oulun kaupunginkirjasto

Klo 14.25 Tehokkaasti, saavutettavasti ja persoonallisesti somessa / Henriika Tulivirta, Sivupiiri

Webinaari on nähtävissä Kirjastokaistan sivuilla. Tervetuloa!