Etusivu> Ajankohtaista > Mikko Mäkelä -palkinto Margarita Vidinovskalle Vantaalle

Mikko Mäkelä -palkinto Margarita Vidinovskalle Vantaalle

Länsimäen kirjaston palveluesimies Margarita Vidinovska on ollut luova ja aktiivinen kirjaston asiakkaiden ja yhteisöjen yhteistyön edistäjä.

Suomen kirjastoseuran myöntämän palkinnon luovutti Kirjastoseuran toiminnanjohtaja Rauha Maarno Länsimäen kyläpäivillä Vantaalla 5.5.2018.

Mikko Mäkelä -palkinto jaetaan tunnustuksena kirjastoalalla tehdystä pitkäaikaisesta tai muuten ansiokkaasta käytännön työstä, joka usein jää huomaamatta.

Palkinnon perustelut:

Margarita Vidinovska on tehnyt merkittävää työtä Vantaan kirjastoissa. Hän on kehittänyt kirjaston palveluita monipuolisiksi asukkaiden näkemyksiä kuunnellen, parantanut maahanmuuttajien palvelua sekä lisännyt yhteistyötä koulun ja kirjaston välillä. Vidinovskan kontaktit paikalliseen yhteisöön ja esimerkiksi järjestöihin ovat erinomaiset.

Margarita Vidinovska on kääntänyt mm. Jukka Parkkisen Osku-sarjaa ja Matti Yrjänä Joensuun teoksia bulgariaksi. Hän on myös mukana bulgarialaisessa kulttuuriyhteistyössä esimerkiksi Nopoloiden kirjailijasisarusten kanssa.

Vidinovska työskenteli pitkään Tikkurilan kirjastossa eri tehtävissä. Vuodesta 2007 Vidinovska on työskennellyt Länsimäen kirjastossa, nyt palveluesimiehenä.

Suomen kirjastoseura ja paikalliset järjestöt haluavat palkinnolla kiittää Vidinovskaa erinomaisesta kirjaston hoidosta ja asukkaiden kohtaamisesta.

Kirjastoseuran tunnustuspalkinto on nimetty kirjallisuuspiireissä ja kirjastoalalla aktiivisesti vaikuttaneen tamperelaisen Mikko Mäkelän (1910 –1985) mukaan.