Etusivu> Ajankohtaista > Global Vision – anna äänesi maailmanlaajuiseen keskusteluun kirjastoista

Global Vision – anna äänesi maailmanlaajuiseen keskusteluun kirjastoista

Kansainvälinen kirjastoalan kattojärjestö Ifla (International Federation of Library Associations and Institutions) vahvistaa kirjastojen ääntä globaalisti. Iflan Global Vision tuo yhteen kirjastoalan ammattilaisia ympäri maailman keskustelemaan ajankohtaisista yhteiskunnallisista haasteista ja siitä, miten kirjastot vastaavat haasteisiin.

Global Vision käynnistyi keväällä 2017 eri maanosissa järjestetyillä työpajoilla. Nyt keskustelu on siirtynyt uuteen vaiheeseen, verkkoäänestykseen. Äänestys tarjoaa kaikille kirjastojen työntekijöille ja ystäville kanavan osallistua ja vaikuttaa maailmanlaajuiseen keskusteluun kirjastoista. IFLA hyödyntää äänestyksen tuloksia tulevien vuosien työssään kirjastojen puolesta. Suomessa Global Vision -keskustelua jalkauttaa Suomen kirjastoseura.

Verkkoäänestyksessä on esillä kirjaston arvopohja ja kirjastoammattilaisten roolit tulevaisuuden haasteiden taklaamisessa. Pyrkimys on saada mukaan mahdollisimman monta ääntä, joten toimi nyt ja äänestä. Kielivaihtoehtona on myös suomi. Äänestys on avoinna 16.10.2017 asti.

Linkki äänestykseen: https://globalvision.ifla.org/vote/

Lisätietoja: Rauha Maarno toiminnanjohtaja, Suomen kirjastoseura, +358 44 748 1801