Etusivu> Ajankohtaista > Ennakoi ja kehitä työtäsi: Library Island -työpaja

Ennakoi ja kehitä työtäsi: Library Island -työpaja

Helsingin kaupunginkirjasto ja Suomen kirjastoseura järjestävät maksuttoman työpajan 17.10.

Library Island -työpajasta potkua palvelujen kehittämiseen

Tervetuloa osallistavaan työpajaan, joka kerää yhteen kirjastoammattilaisia ympäri Suomen. Päivän aikana kehitämme osaamista ennakoivassa strategiatyössä ja palvelujen suunnittelussa.

Aika: 17.10.2019 klo 10-16

Paikka: Töölön kirjaston Waltari-sali, Topeliuksenkatu 6, Helsinki

Työpajassa pureudutaan näihin kysymyksiin:

• Kuinka ennakoida trendejä ja valmistautua yllättäviin haasteisiin?
  • Miten huomioimme erilaiset yhteisöt palvelujen suunnittelussa?
  • Miten voimme haastaa omat ennakkokäsityksemme, muuttaa ajatteluamme ja toimia päämäärätietoisesti muuttuvassa maailmassa?
  • Miten voimme parhaiten ymmärtää ja nostaa esille kirjastojen merkitystä suomalaisessa yhteiskunnassa?
  • Miten meidän päätöksemme vaikuttavat Suomen kirjastojen tulevaisuuteen?

Työpajan työskentelykielenä on suomi, mutta tilaisuuden pohjustuksen ja fasilitoinnin tekee englanniksi Matt Finch.

Työpaja on suunnattu kaikille kirjastoalan työntekijöille. Osallistuminen on maksutonta. Paikkoja on tarjolla rajatusti, joten ilmoittaudu pian! Osallistujat vastaavat itse matka- ym. kuluistaan. Päivän päätteeksi on mahdollisuus jatkaa vapaamuotoiseen illanviettoon.

Ilmoittaudu työpajaan 11.10.2019 mennessä osoitteessa: https://suomenkirjastoseura-lv.creamailer.fi/survey/ediwutzi0b5sp

Matt Finch on strategioiden ja osallistamisen kansainvälisesti tunnettu asiantuntija, jonka tavoitteena on auttaa hyvien ideoiden löytymisessä ja toteuttamisessa.

Mattilla on vahva koulutus- ja fasilitointikokemus erilaisten instituutioiden ja yhteisöjen parissa. Mattin koulutuksissa strategia- ja tulevaisuustyö yhdistyy osallistaviin metodeihin. Lue lisää: https://mechanicaldolphin.com/testimonials

Työpajan järjestävät yhteistyössä Helsingin kaupunginkirjasto ja Suomen kirjastoseura ry.

Lisätietoja työpajasta:

Lotta Muurinen (), Rauha Maarno ()